Online cursus.

Hybride - e-Voertuigen, werkingsduur 2 maand: € 49,50

Of tot de door ons overeengekomen termijn.

Incl. certificaat.

 

 

Voor bedrijven.

Hybride - e-Voertuigen cursus, eventueel met cursistbegeleiding en evaluatierapport.

Voor op locatie en groepen.

 

Contact.

Stuur een email voor meer informatie.

 

Opmerking.

Wanneer u een bestelling geplaatst heeft komt u op een nieuw scherm waarop de bank- en betalingsgevens staan en enkele minuten later krijgt u een bevestigingsmail met de bank- en betalingsgegevens. Betalingen worden in het weekend pas op maandag bijgeschreven. De inlogcode wordt de zelfde of de eerst volgende werkdag verstuurd. 

 

Voor een spoedbestelling, stuur een bericht via ons contactformulier en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

 

 

Wees voorbereid op de toekomst.
Hybride en e-Voertuigen gaan een aanzienlijke plaats innemen in de werkplaatsen. Voor de garage bedrijven betekent dit een wijziging van de werkplaatsen en werkmethodes. Door op tijd mee te gaan met deze verandering kunt u uw klanten laten zien dat u voorbereid bent om veilig te kunnen werken aan Hybride en e-Voertuigen.

 

Online cursus Hybride, e-Voertuigen.

 

Deze cursus training behandeld het veilig werken aan Hybride - e-Voertuigen. De risico’s kunnen bij ondeskundig handelen / werken leiden tot ernstige schades en letsels. Daarvoor is er met de ontwikkeling van e-Voertuigen  een nieuwe norm NEN 9140-2019 uitgebracht waarin wordt geregeld het werken aan deze voertuigen. In Hybride - e-Voertuigen kunnen namelijk gevaarlijke oplopende elektrische spanningen aanwezig zijn

Behandeld wordt:

Welke personen mogen werken aan Hybride- e-Voertuigen.

Waar liggen de bevoegdheden en de verantwoordelijkheden van deze personen.

Hoe te handelen bij spanningsvrij maken van het voertuig.

De persoonlijke beschermingsmiddelen. (PBM)

Gereedschappen.

Theorie: Invloeden van elektriciteit op het menselijk lichaam.

Na afloop van de cursus ontvangt u een "certificaat".

 

 

 

 

 

Elearn-Academy neemt zelf geen examens af, maar werkt samen met een centraal gelegen examenbureau in het midden van het land.

 

De B-VCA of VOL-VCA examens worden wekelijks afgenomen. 

 

Ook voor groepen en examen op locatie.

 

Aanmelden voor het examen kan tot 24 uur van tevoren. De kosten voor het examen bedragen € 72,60 per persoon incl.btw, (€ 60,00, excl. 21% btw)

 

Voor meer informatie over de examenlocatie en het aanmelden, stuur een berichtje via het contactformulier.

 

B-VCA. Het examen bestaat uit 40 vragen die u binnen 60 minuten moet beantwoorden. Per vraag kunt u 100 punten scoren. Bij 2580 punten of meer ontvangt u het diploma 'Basisveiligheid VCA'.

 

VOL-VCA. Het examen bestaat uit 70 vragen die u binnen 75 minuten moet beantwoorden. Per vraag kunt u 100 punten scoren. Bij 4515 punten of meer ontvangt u het diploma 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCA'

 

IBKI is door de Minister van Infrastructuur en Milieu aangewezen om examens af te nemen bij personen die terugwinwerkzaamheden verrichten aan klimaatregelingsapparatuur in motorvoertuigen, inclusief mobiele apparatuur. Bron: IBKI.

Het examen dat wettelijk is vastgesteld, bestaat uit een gedeelte theorie en een gedeelte praktijk.

Het examen duurt ongeveer een halve dag waarbij je word uitgenodigd in de ochtend of in de middag.

De ruimtes,  die speciaal voor de examens zijn ingericht, geeft je voldoende bewegingsruimte om je

opdrachten te kunnen uitvoeren. De examenplaats en andere aanvullende informatie tref je

op je uitnodiging van het examen.

 

Theorie examen.

Het theorie-examen wordt schriftelijk, in de vorm van meerkeuzevragen, afgenomen. 

Dit deel van je examen bestaat uit 20 meerkeuzevragen waarvan telkens 1 van de antwoorden goed is.

Totaal krijg je 40 minuten de tijd om de 20 vragen te beantwoorden. 

Door een examinator van het IBKI wordt het examen afgenomen. 

De volgende onderwerpen worden tijdens het theorie-examen afgenomen: 

- Werking van mobiele airco’s

- Gebruik van gefluoreerde broeikasgassen of gereguleerde stoffen als koelmiddel in mobiele airco’s.  

- Effecten van de emissies van gefluoreerde broeikasgassen of gereguleerde stoffen op het milieu.

- Richtlijn van het Europees Parlement betreffende emissies van klimaat

- Regelingsapparatuur in motorvoertuigen.

- Relevante bepalingen in de Wegenverkeerswet en het Voertuigreglement.

- Ozonverordening. - Besluit Ozonafbrekende stoffen milieu-beheer.

- Regeling lekdichtheid koelinstallaties in de gebruiksfase milieubeheer.

- Procedures voor de terugwinning van gefluoreerde broeikasgassen en gereguleerde stoffen.

 

Praktijkexamen.

Het praktijkexamen wordt afgenomen middels het uitvoeren van praktijkopdrachten.

Tijdens het examen wordt er verwacht dat je alle handelingen, die nodig zijn voor het terugwinnen

(legen) van het koudemiddel beheerst.  Totaal krijg je voor dit deel van het examen 45 minuten

de tijd.  Ook tijdens het praktijkexamen word je door een examinator van het IBKI geëxamineerd. 

 

De volgende onderwerpen worden tijdens het praktijkexamen afgenomen:

- Omgaan met een koudemiddelcilinder.

- Aansluiten en afkoppelen van een terugwinningapparaat aan de servicekoppelingen van

de airco van een voertuig die gefluoreerde

 - Broeikasgassen of gereguleerde stoffen bevat.

- Bedienen van het terugwinapparaat.

 

In navolging op de vorige berichten heeft IBKI, naar aanleiding van de aangescherpte maatregelen door het kabinet moeten besluiten de termijn voor het annuleren van al haar APK-examens te verlengen tot 28 april 2020 om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen.
Alle geboekte deelnemers worden en/of zijn inmiddels met een persoonlijk bericht hiervan op de hoogte gesteld. Bron: IBKI.

 

APK-keurmeester nummer 88, maart 2020

In deze uitgave lees je over o.a.: controle van dimlichtafstelling, spelingsdetector, registratie tellestanden, bandenspanning, de toezichtbeleidsbrief en de vernieuwde APK-herinneringsbrief. We maken kennis met Martin Oppers en Achiel Fermans van het ATC, die vanaf nu meedoen aan de redactie. Op de cover autobedrijf Lorist uit Amsterdam. “Wij hebben klanten die tijdens een reparatie even een koffietje gaan drinken op het Leidseplein.” Tot slot achterop zien we de auto die in 1985 de eerste APK2-keuring onderging. En die rijdt nog steeds! Het is een fraaie Citroën DSpécial, ook wel ‘snoek’ genoemd. Zelfs het oude APK-rapport is nog bewaard. Klik hier voor deze uitgave

APK- keurmeester nummer 87, december 2019

In deze uitgave o.a.: de top 10 missers van 2019, twee oefentoetsen van IBKI, controle van banden op beschadigingen, de vernieuwingen in het examen APK-keurmeester. En weer veel informatie om APK-keuringen op de juiste wijze uit te voeren. ‘Het belang van veiligheid hoeft natuurlijk niemand ons uit te leggen,’ aldus keurmeester Onno Snoodijk in het dubbelinterview met steekproefcontroleur Gert-Jan Deurwaarder. Op de cover René Wierda, over het elektrificeren van zware bedrijfswagens. ‘Het resultaat is een brandstofbesparing tot wel 30 procent.’ Achterop de eigenaar van een prachtige zelfbouwreplica AC Cobra: ‘Als oud-keurmeester wist ik precies waar op te letten.’Klik hier om naar de APK-keurmeester te gaan.

APK-keurmeester nummer 86, september 2019

In deze uitgave o.a. aandacht voor het Register Meetmiddelen (RME), verlichting, eisen voor de verwarming van de keuringsruimte, en uitlaatgassen tijdens de keuring. Speciale aandacht voor de het Technisch Kenniscentrum van de RDW én voor RDW’er Henk Bussink bij CITA, de internationale vereniging van publieke en private organisaties die zich bezighouden met de APK. Op de voorpagina specialist Ben van Leeuwen: een autoriteit op het gebied van Mini’s en bekend in binnen- en buitenland. “Hoeveel Mini’s ik heb gekeurd? In totaal zo’n zevenduizend.” Op de achterpagina de eigenaar van een prachtige Ford Mustang: “Deze auto heeft een ziel.”

APK-keurmeester nummer 85, juli 2019

 

In deze uitgave o.a. aandacht voor schorsing en de APK, de aanwezigheid bij een steekproef, en de minimale vrije keuringsruimte. Op de voorpagina staat Bas van der Straat, keurmeester bij Mazda MX5-specialist ‘De Cabriohoeve’. “APK zien wij meer als service, niet als werk.” IBKI deelt de vijf slechtst scorende examenvragen bij APK2. In het dubbelinterview zien we de 19-jarige keurmeester Teun van Look en de 63-jarige RDW-adviseur Ber Top. “De techniek verandert, maar de liefde ervoor niet.” Achterop Andrew Thijssen, eigenaar van een elektrische Nissan Leaf en lid van de Vereniging Elektrische Rijders. “Mijn keurmeester vertelde nog een leuk weetje: bij EV’s moet je de remmen niet alleen nakijken op slijtage, maar juist ook of ze niet vast zijn gaan zitten!” klik hier voor de keurmeester.

 

Tachograaf-special, mei 2019

 

Een speciale editie helemaal in het teken van de nieuwe slimme tachograaf. Ga voor meer informatie en de special naar 'Installeren en onderzoeken controleapparaten'

 

Subcategorieën

Dit is een testpagina